W dniu 24 lipca 2021 r. odbyło się walne zebranie sprawozdawcze Członków ROD „Kopanka”.

W zebraniu wziął udział I V-ce Prezes Łódzkiego Okręgowego Zarządu ROD – p. Wiesław Ryszelewski.

Zebranie rozpoczęło się w II turze, a obecność działkowiczów wynosiła 115 członków zwyczajnych na 257, co daje 44,74 %. W I turze nie osiągnięto kworum.

Po otwarciu zebrania przez p. Prezes Barbarę Gawryła, która powitała gościa p. Wiesława Ryszelewskiego oraz wszystkich zgromadzonych działkowców, wybrano Przewodniczącego zebrania p. Zofię Fiedorowicz i Prezydium zebrania oraz zatwierdzono porządek obrad. Następnie zatwierdzono regulamin Walnego Zebrania Sprawozdawczego. Zgodnie z Regulaminem Walnego Zebrania Sprawozdawczego przez aklamację wybrano trzy komisje: Komisję Mandatową, Komisję Uchwał i Wniosków oraz Komisję Wyborczą.

Prezes ROD „Kopanka” p. Barbara Gawryła przestawiła sprawozdanie z działalności ROD Kopanka za rok 2019 oraz za rok 2020.

Następnie Komisja Mandatowa poinformowała, że ilość członków PZD ROD „Kopanka” biorących udział w Walnym Zebraniu Sprawozdawczym wynosi 44,74% (115 członków na 257) i że zebranie rozpoczęło się w II terminie, a podjęte uchwały, wymagane na podstawie przepisów statutu PZD, są ważne.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Krystyna Stasiak przedstawiła sprawozdanie z działalności tej komisji za rok 2019 i rok 2020 oraz ocenę pracy Zarządu ROD „Kopanka” za lata 2019 – 2020.

W związku z brakiem uwag do przedłożonych sprawozdań przystąpiono do zatwierdzenia sześciu uchwał.

  • Uchwała nr 1 /2021 ws. zatwierdzenia sprawozdania z działalności Zarządu ROD „Kopanka” za rok 2019
  • Uchwała nr 2 /2021 ws. zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2019
  • Uchwała nr 3 /2021 ws. zatwierdzenia sprawozdania Komisji Rewizyjnej ROD „Kopanka” za rok 2019
  • Uchwała nr 4 /2021 ws. zatwierdzenia sprawozdania z działalności Zarządu ROD „Kopanka” za rok 2020
  • Uchwała nr 5 /2021 ws. zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2020
  • Uchwała nr 6 /2021 ws. zatwierdzenia sprawozdania Komisji Rewizyjnej ROD „Kopanka” za rok 2020

Ww. uchwały zatwierdzono jednogłośnie.

W dalszym toku obrad Prezes ROD „Kopanka” przedstawiła planowane prace na r. 2021 dotyczące Zarządu:

  • korespondencja z Wodami Polskimi w sprawie zwrotu nienależnie pobranej opłaty zmiennej
  • kontakt z dzielnicowym, któremu podlega rejon działek, w sprawie poprawy bezpieczeństwa na ROD
  • wymiana licznika wody w celu zdalnego odczytu
  • organizacja włączenia i wyłączenia wody
  • negocjacje z Urzędem Gminy Nowosolna w sprawie wywozu śmieci, dodatkowe worki na opakowania wielomateriałowe oraz uaktualnienie deklaracji śmieciowej w zakresie ilości i pojemności podstawionych kontenerów
  • organizacja wywozu odpadów zielonych
  • utrzymanie porządku na terenie ROD – koszenie trawy
  • badanie wody w sanepidzie
  • przeprowadzenie spisu liczników energii elektrycznej
  • raportowanie zużyć wody przez ROD do Wód Polskich
  • przegląd działek pod kątem ich regulaminowego utrzymania
  • ściąganie zaległych opłat ogrodowych
  • przeprowadzenie postępowania w sprawie działki nr 142
  • prowadzenie strony internetowej oraz wysyłanie drogą mailowa informacji do działkowców
  • aktualizacja danych kontaktowych działkowców
  • obsługa spraw działkowców drogą telefoniczną i mailową
  • zebranie ofert na naprawę (remont) głównej alei ROD
  • pozostałe obowiązki wynikające ze statutu ROD i przepisów prawa

a p. Barbara Sobala – księgowa, przedstawiła projekt preliminarza na 2021r.:

  • przychody z działalności statutowej 42748,41zł
  • koszty działalności statutowej 19100,00zł
  • koszty administracyjne 23640,00zł
  • fundusz oświatowy 300zł
  • fundusz rozwoju 4685zł

Dalej Komisja Rewizyjna została poproszona o ocenę preliminarza na rok 2021.

Kolejnym punktem zebrania była dyskusja. Pytania, które zostały zadane oraz poruszane tematy to:

  1. Ile będzie wynosił zwrot z Wód Polskich za opłatę stałą i zmienną, jaka to będzie kwota?
  2. Co to znaczy, że będziemy w tym roku dokonywać pomiaru geodezyjnego, za który działki zapłacą, co to jest za pomiar, czego dotyczy?
  3. Czy trzeba prenumerować działkowca?
  4. Wniosek o zrobienie przejścia dla pieszych w okolicy przystanku autobusowego.
  5. Zgłoszenie problemu wjazdu na teren ogrodu osób nieuprawnionych i wyrzucanie śmieci do kontenerów.
  6. Apel p. Prezes o zamykanie bramy wjazdowej.
  7. W odniesieniu do rejestracji urządzeń grzewczych, jak należy kategoryzować ogrody działkowe, czy zaliczać je do „inne” z dopiskiem altana działkowa?

Później głos zabrał I V-ce prezes Okręgu Łódzkiego. Przypomniał, że w tym roku obchodzone jest 40-lecie PZD (największe stowarzyszenie w Polsce). Stowarzyszenie posiada ok.1 mln. osób, 5 tys. ogrodów. W Łodzi jest 300 ogrodów, 45 tys. działek. Obecna kadencja upływa pod hasłem „Bądźmy świadomi, bądźmy eko”. Powstało 8 programów do prowadzenia ogrodu. Najważniejsze z nich to:

  1. zwrócenie szczególnej uwagi na zużycie wody (w chwili obecnej są rejony w województwie łódzkim, gdzie jest woda do ogrodu wyłączona)
  2. segregacja odpadów (w okręgu łódzkim maksymalna cena za wywóz śmieci to 750zł od działki, a sejm proponuje jeszcze zwiększenie opłat o 100%)
  3. wszystkie źródła cieplne, które znajdują się w altanach trzeba będzie zgłosić do końca czerwca 2022r.
  4. działki mają wrócić do upraw zdrowej żywności
  5. powstały nowe programy do zagospodarowania

Potem głos zabrał V-ce prezes ROD „Kopanka” Marcin Pudełek, który raz jeszcze apelował o prawidłową segregację śmieci. Wspomniał także o wprowadzonym na próbę odbiorze odpadów zielonych. Na tym dyskusję zamknięto.

Następnie zatwierdzono dokooptowanie członków do składu Zarządu ROD „Kopanka” uchwałami nr 12 i nr 13 poprzez głosowanie.

Po czym zgłoszono trzy kandydatury do Zarządu w celu uzupełnienia składu.

  1. Monika Pruska (działka nr 51)   →   oddano 6 głosów
  2. Agnieszka Augustyńska (działka nr 43)   →   oddano 34 głosy
  3. Jolanta Szymarek (działka nr 19)   →   oddano 8 głosów

W wyniku głosowania wybrano p. Agnieszkę Augustyńską.

Później Komisja Uchwał i Wniosków przedstawiła uchwały:

  • Uchwała nr 7 ws. wysokości i terminu wnoszenia opłaty ogrodowej w 2021r.
  • Uchwała nr 8 ws. wysokości i terminu wnoszenia opłaty ogrodowej – opłata energetyczna w 2021r.
  • Uchwała nr 9 ws. wysokości i terminu wnoszenia opłaty ogrodowej – opłata wodna w 2021r.
  • Uchwała nr 10 ws. wysokości i terminu wnoszenia opłaty za wywóz śmieci z terenu ROD w 2021r.
  • Uchwała nr 11 ws. podwyższenia kwoty przeznaczonej na świadczenia pieniężne i nagrody wypłacane z tytułu pracy społecznej w ROD
  • Uchwała nr 14 ws. wyników wyboru uzupełniających do Zarządu ROD „Kopanka”
  • Uchwała nr 15 ws. planu pracy na 2021r.

które zostały przegłosowane jednogłośnie.

Kolejnym punktem było zapoznanie z dwoma inwestycjami („Prace geodezyjne związane z aktualizacją planu zagospodarowania ROD” oraz „Modernizacja i rozbudowa systemu monitoringu wizyjnego na terenie ROD”) i przegłosowanie w formie uchwał ich realizacji oraz finansowania przez działkowców.

  • Uchwała nr 16 dotycząca sfinansowania z Funduszu Rozwoju modernizacji i rozbudowy systemu monitoringu wizyjnego na terenie ROD „Kopanka”
  • Uchwała nr 17 dotycząca sfinansowania z Funduszu Rozwoju prac geodezyjnych związanych ze zmianą planu zagospodarowania ROD „Kopanka”

W punkcie dotyczącym spraw różnych poruszono problem wielkości altan. Zaproponowano pomiar altan i wyselekcjonowanie tych, które mają nieprawidłową powierzchnię, tj. powyżej 35m2.

Następnie Komisja Uchwał i Wniosków przedstawiła kolejne uchwały, które zostały przegłosowane.

  • Uchwała nr 20 dotycząca preliminarzy finansowych ROD na 2021 rok
  • Uchwała nr 18 dotycząca regulaminu wjazdu na teren ROD
  • Uchwała nr 19 dotycząca regulaminu korzystania z energii elektrycznej.

Na koniec wręczono zaległe odznaczenia. Złote odznaki otrzymali:

  • p. Marianna Aleksandrowicz
  • p. Jarosław Graczyk

Na tym walne zebranie sprawozdawcze zostało zakończone.